Producten en productie
Waar worden myfelt Tapijten gemaakt?
Alle myfelt producten worden handgemaakt onder eerlijke en duurzame werkomstandigheden in onze partnerfabriek in Nepal. Lees hier meer over productie.
Welke materialen worden gebruikt voor myfelt producten?
Alle viltproducten zijn gemaakt van 100% pure en duurzaam geproduceerde scheerwol uit Nieuw-Zeeland. Deze betrekken wij uitsluitend bij de Nieuw-Zeelandse boerenvereniging ‘New Zealand Wool Services International Ltd (WSI)’. Dit garandeert zuivere wol van een van de beste kwaliteit ter wereld en bovenal een duurzame en dierwelzijnsvriendelijke veehouderij het scheren van de schapen, wat wij het meest waarderen. Hearts (gecertificeerd mulesing-vrij). Nieuw-Zeelandse wol is een van de hoogste kwaliteit en duurzaamheid ter wereld.
Worden alle myfelt producten eerlijk geproduceerd? Wat betekent het GoodWeave-zegel?
Gebaseerd op onze duurzame bedrijfsfilosofie worden alle producten vervaardigd onder eerlijke en transparante werkomstandigheden in onze fabriek in Nepal door volwassen en uitstekend opgeleide ambachtslieden - met de steun van GoodWeave hebben we in onze fabriek Europese kader- en arbeidsveiligheidsomstandigheden gehad sinds 2013 geïntroduceerd en zijn officiële leerbedrijven in de hoofdstad van Nepal, Kathmandu. Naast vakantie- en kerstbonussen bieden wij onze ruim 100 medewerkers ook bedrijfspensioenen, ouderschapsverlof en contant geld, betaalde vakantie van 40 dagen, 13e maandsalaris en gratis eten in onze eigen kantine. We hebben al meerdere onderscheidingen ontvangen van de Nepalese overheid voor onze inzet. myfelt is de enige fabrikant van viltproducten ter wereld die gecertificeerd is door GoodWeave International. Sinds 1995 is het belangrijkste doel van GoodWeave het uitbannen van kinderarbeid in de tapijtindustrie en het handhaven van zeer goede arbeids- en milieuomstandigheden. Sinds 2014 zijn we samen met GoodWeave actief betrokken bij sociale en ecologische projecten in Nepal. U kunt hier gedetailleerde informatie vinden over de vereisten voor certificering .
Waarin verschillen de producten van myfelt van die van andere aanbieders?
myfelt is marktleider op het gebied van vilten balproducten. Met onze jarenlange ervaring in de productie van handgemaakte Tapijten en accessoires profiteert u van de hoogste kwaliteit en professionele service, wat wij onderstrepen met onze vijf jaar garantie – zonder mitsen en maren. Vooral als het gaat om leveranciers van bijzonder goedkope, vergelijkbare producten zijn er aanzienlijke verschillen met een origineel myfelt product:
- De hoogste woldichtheid:< br/>Jij garandeert jarenlang plezier van je myfelt viltproduct. Bijzonder goedkope leveranciers gebruiken weinig wol en tijd bij het vilten; de afzonderlijke bolletjes worden te zacht vervilt en lossen al na een paar maanden op.
- Aan beide zijden te gebruiken:
Al onze producten kunnen worden vervilt. aan beide zijden te gebruiken gebruik omdat de onder- en bovenzijde identiek zijn. Wij hebben er jaren aan gewerkt om ervoor te zorgen dat de scheurvaste draden waarmee de individuele viltbollen in een tapijt worden genaaid, in het midden lopen. Bij bijzonder goedkope producten van andere leveranciers worden de zwarte draden vanwege de korte verwerkingstijd niet in het midden genaaid en vormen zo aan de onderkant een zwart “spinnenweb”. Deze vloerTapijten zijn slechts aan één kant te gebruiken. Een origineel myfelt vilten bollentapijt kan na vele jaren worden omgedraaid en u kunt genieten van een geheel nieuw tapijt. De levensduur van een myfelt tapijt is vele malen langer, waardoor het product zich kenmerkt als hulpbronnenbesparend en duurzaam. - Fairtrade gecertificeerd:
myfelt is de enige fabrikant van viltproducten ter wereld met een officiële certificering van GoodWeave, die een eerlijke en duurzame productie zonder kinderarbeid garandeert. Elk vloerkleed dat we maken heeft een eigen serienummer, waarmee kan worden nagegaan waar het vloerkleed is gemaakt en wie het heeft gemaakt. In onze Nepalese fabriek hebben we alleen volwassen en opgeleide ambachtslieden in dienst die een bovengemiddelde beloning ontvangen.
Zijn er alleen standaardmaten of kan ik ook mijn individuele gewenste maat bestellen?
Voor Tapijten, zitkussens en bankkussens kunt u uw individueel gewenste maat kiezen. Om dit te doen, klikt u eenvoudig op de maatinformatie van het betreffende product en op het gewenste maatkeuzeveld en stelt u daar uw individuele maat in. De prijs wordt direct berekend en het product kan direct in de winkelwagen worden geplaatst. U kunt ook individuele Tapijten ontwerpen met de myfelt configurator. U bent ook van harte welkom om uw wensen en ideeën kenbaar te maken via ons contactformulier of telefonisch van maandag t/m vrijdag van 11.00 tot 18.00 uur (+49.00 uur). ) neem contact op met 030-71535795. Op deze tijden geven wij u graag persoonlijk advies in onze showroom in Berlijn-Mitte:
myfelt GmbH
Brunnenstraße 29< br/ >10119 Berlijn
Duitsland
Hoe lang duurt het om mijn vloerkleed te maken?
Een verscheidenheid aan Tapijten is altijd beschikbaar en klaar voor onmiddellijke verzending (1-3 dagen). De exacte levertijden worden weergegeven op de betreffende productpagina. Mocht een artikel niet op voorraad zijn, dan maken wij het speciaal voor u – uiteraard met volledig retourrecht voor alle catalogusartikelen. De levertijd bedraagt doorgaans 3-4 weken. Zodra uw bestelling is aangemeld voor verzending, ontvangt u van ons een verzendbevestiging waarin u de exacte leverdatum kunt zien. Het recht op retour is uitgesloten voor producten die in individuele maten en/of kleuren zijn vervaardigd.
Ik wil een product met een heel specifiek ontwerp. Vervul jij ook speciale verzoeken?
We hebben al talrijke individuele ontwerpen en unieke kleurencombinaties voor vilten bolletjesTapijten en andere viltproducten geïmplementeerd.
Bel ons gerust van maandag t/m vrijdag van 11.00 tot 18.00 uur (+49) 030-71535795 of stuur ons uw verzoek per e-mail. Wij adviseren u persoonlijk, individueel en vrijblijvend over uw ontwerpideeën.
Is het mogelijk om een tapijt te maken in de kleuren die ik wil?
Met de myfelt configurator kunt u een grote verscheidenheid aan ontwerpen maken op basis van uw eigen ideeën. U kunt ons uw ideeën ook vertellen via ons contactformulier, wij reageren doorgaans binnen 24 uur. Wij staan u ook telefonisch te woord van maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 18.00 uur op (+49) 030-71535795 en persoonlijk in de showroom in Berlijn-Mitte:
myfelt GmbH
Brunnenstraße 29
10119 Berlijn
Duitsland
Ik wil een kast en een zware tafel op mijn tapijt plaatsen. Is dit mogelijk? Hoe groot is een vilten boltapijt?
De vilten balletjes zijn zo strak gematteerd dat ze zelfs onder sterke druk weinig maar gelijkmatig meegeven. Zelfs zware meubelstukken kunnen op het tapijt worden geplaatst zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat het beschadigd raakt. De vorm van het vilt keert na korte tijd terug naar zijn oorspronkelijke vorm nadat het object is verwijderd. De diameter van de meubelpoten moet minimaal 2 cm zijn. myfelt vilten bolletjesTapijten zijn ca. 2 cm hoog.
Zijn er antislippads nodig voor de Tapijten?
Vanwege het gewicht van het tapijt is er doorgaans geen antislipmat nodig. Als uw myfelt tapijt niet stevig genoeg op de vloer ligt of de ondergrond erg glad is, kunnen wij u op verzoek een antislipmat op maat aanbieden. Neem hier contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
Kan myfelt tapijt worden gebruikt met vloerverwarming?
Ja. Alle myfelt Tapijten zijn
geschikt voor gebruik op vloerverwarming.
Wanneer ontstaat er een garantieclaim? Wat houdt de garantie van vijf jaar in?
Onze vilten bolproducten zijn met uiterst stabiele en scheurvaste nylondraden met elkaar verbonden. De breukbelasting van de stutten bedraagt ruim 180 kg. Omdat elk tapijt met de hand wordt gemaakt, kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat er een verbindingsknoop losraakt. In dit geval repareren wij uw tapijt gratis en zijn er geen kosten verbonden aan het retourneren. De verwerking duurt doorgaans 1 tot 2 weken.
Als dit het geval is, stuur ons dan een e-mail naar info@myfelt.-de met de foto van de betreffende locatie en de garantiekaart serienummer van het tapijt. Na ontvangst van de e-mail nemen wij direct contact met u op om te bespreken hoe verder te gaan met de reparatie.
Hebben alle myfelt producten een garantie of geldt deze alleen voor Tapijten?
Onze producten staan voor unieke kwaliteit - ongeacht of het product een tapijt, onderzetter of zitkussen is. Op alle producten geldt onze garantie van vijf jaar.
Is het mogelijk om een productmonster te bestellen?
Ja, u heeft de mogelijkheid om vooraf een kleurstaal van onze Tapijten te bestellen. Hiervoor selecteert u op de productpagina onder de winkelwagenknop ‘Bestel een monster’. Het monster wordt binnen 1 tot 3 dagen geleverd en kan daarna binnen 14 dagen kosteloos geretourneerd worden. Deze dienst is dus gratis.
Waar kunnen myfelt vilten bolletjesTapijten worden gebruikt?
myfelt Tapijten kunnen in alle woonruimtes worden gebruikt. Omdat ze van zuivere wol zijn gemaakt, hebben ze van nature waterafstotende eigenschappen en kunnen ze daarom ook in de badkamer worden gebruikt.
Vilten bollenTapijten voor het houden van huisdieren
Veel van onze klanten hebben honden en katten en vertellen ons regelmatig over hun positieve ervaringen. Onze Tapijten zijn extreem scheurvast, water- en vuilafstotend en zeer onderhoudsvriendelijk, waardoor ze ideaal zijn voor huishoudens met dieren.
Bestelling en betaling
Een bestelling plaatsen
Er zijn verschillende manieren om myfelt producten te bestellen:
- In de webshop op www.myfelt.de
- Met onze talrijke partners
- Telefonisch van maandag tot vrijdag van 11.00 tot 18.00 uur (+49) 030-71535795
- Per e-mail: order@myfelt.de of via ons contactformulier. li>
- Persoonlijk ter plaatse in onze showroom in Berlijn
Welke betaalmethoden biedt myfelt aan?
Wij bieden de volgende betaalmethoden aan:
- Vooruitbetaling (3% korting)
- Creditcard
- PayPal < li>Automatische incasso< /li>
- ONMIDDELLIJKE overboeking (3% korting)
Waar kan ik een selectie vinden van de beschikbare tapijtmaten?
De levertijd wordt weergegeven in de maatselectie op de detailpagina van elk product en onder de knop "Toevoegen aan winkelwagen".
Op het categorieoverzicht kunt u producten bekijken die beschikbaar zijn voor directe levering pagina's laten. Hiervoor selecteert u bovenaan de website het filter “Direct beschikbaar”.
Kan ik een bestelling later wijzigen?
Als de bestelling minder dan 24 uur geleden is en nog niet is verzonden, kunt u deze op elk gewenst moment wijzigen en aanvullen. Neem hiervoor contact met ons op via e-mail naar order@myfelt.de of via onze met het bestelnummer formulier.
Cadeaubonnen kopen en inwisselen
Je hebt de mogelijkheid om bij ons een cadeaubon aan te schaffen. Schrijf ons gewoon een kort bericht via onze chat of het contactformulier.
Verzenden en retourneren
Aan welke landen levert myfelt?
Wij bezorgen elke bestelling wereldwijd bij u thuis.
Met welke verzenddienst wordt mijn bestelling verzonden?
Wij verzenden klimaatneutraal met DHL GoGreen. Zodra uw bestelling ons verzendmagazijn heeft verlaten, ontvangt u een verzendbevestiging met het trackingnummer. Hier kunt u zien hoe u de zending kunt volgen en wanneer de levering naar verwachting zal arriveren.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Bij bestellingen via onze winkel is de bezorging in heel Duitsland gratis bij bestellingen boven € 29,-. We verzenden gratis door heel Europa voor bestellingen van meer dan € 99 en voor bestellingen van meer dan £ 99 naar het Verenigd Koninkrijk. Buiten Europa verzenden wij gratis bij bestellingen boven de € 199,-. Onder deze bedragen bedragen de verzendkosten € 4,90 in heel Duitsland, € 14,90 in heel Europa, £ 9 naar Groot-Brittannië en € 29,90 wereldwijd.
Hoe lang duurt de levering?
De verzending door heel Duitsland duurt gemiddeld 1 tot 3 werkdagen, binnen Europa 3 tot 5 werkdagen en wereldwijd, afhankelijk van het land, ongeveer 1 tot 2 weken. Alle accessoires en bestsellers zijn klaar voor onmiddellijke verzending. Voor Tapijten die niet direct leverbaar zijn bedraagt de levertijd doorgaans 3 tot 4 weken. De levertijd wordt weergegeven in het vervolgkeuzemenu voor de maten op de betreffende productpagina en onder de knop 'Toevoegen aan winkelwagen'.
Ontvang ik een verzendbevestiging?
Nadat uw bestelling is verzonden, ontvangt u een verzendbevestiging met het trackingnummer, waarmee u kunt zien wanneer het pakket naar verwachting bij u thuis zal aankomen.
Hoe retourneer ik een artikel?
U kunt uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst annuleren en kosteloos naar ons terugsturen. Voor individueel vervaardigde producten die geen deel uitmaken van ons assortiment (bijvoorbeeld gewenste afmetingen, individuele kleurencombinaties, Tapijten-Configurator, etc.) is het retourrecht uitgesloten. Retourzendingen - stap voor stap
Zodra uw retourzending is ontvangen, wij storten het factuurbedrag inclusief verzendkosten binnen tien dagen terug volgens de betaalmethode die oorspronkelijk is gebruikt bij het bestellen.
Zijn er kosten en heffingen verbonden aan verzending naar landen buiten de Europese Unie (bijvoorbeeld Zwitserland)?
Voor verzendingen naar landen buiten de Europese Unie kunnen er kosten van toepassing zijn, afhankelijk van het importerende land.
Verzorging en reiniging
Hoe reinig en onderhoud ik mijn myfelt vilten boltapijt?
De beste manier om onze vilten bolproducten schoon te maken is door ze uit te schudden of uit te kloppen. myfelt Tapijten kunnen ook normaal worden gestofzuigd. Het is belangrijk dat er geen borstelopzetstuk wordt gebruikt, omdat dit gedurende langere tijd over de viltstructuur kan wrijven. Wij verven met puur ecologische verfmethoden, waardoor het wolvetgehalte (lanoline, natuurlijk vetgehalte van vilt) in onze Tapijten bijzonder hoog is. Het positieve resultaat zijn extreem hoge water- en vuilafstotende eigenschappen. Mocht er vloeistof gemorst zijn, dan wordt dit door de natuurlijke eigenschappen van vilt, vergelijkbaar met het lotuseffect, niet direct geabsorbeerd, maar kan met een vochtige doek worden verwijderd. Indien er pas achteraf een vuilvlek wordt ontdekt, kan deze snel en eenvoudig worden verwijderd met zeep, warm water en een spons. Omdat myfelt vloerTapijten aan beide zijden gebruikt kunnen worden, kan het vloerkleed omgedraaid worden en kun je genieten van een compleet nieuw product!
Zie ook onze productonderhoudspagina.
Contact
Hoe kan ik reseller worden van myfelt producten?
Wij zijn blij met uw interesse in een succesvolle samenwerking. Neem hier contact met ons op!
Waar kan ik myfelt vilten bolletjesTapijten bekijken?
Wij verheugen ons op uw bezoek aan onze showroom in Berlin-Mitte!
Brunnenstraße 29
10119 Berlijn
Of u kunt een van onze geselecteerde dealers in heel Europa .